July 22, 2008

flashbacks + memOrabLe chiLdhOod

hari nie aku kene pergi seminar fizik kat JPWP
muLenye aku engat tak nak pergi
very the MALAS
tapi pad dah ajak,kesian puLak aku kat die..
oLeh itu demi pad aku gagahkan diri and pergi gak seminar tue..
Lagipun aku nak tengOk budak st.Gab tue,pad asek cite je aku teringin nak tengOk muke die..
[pad,aku apprOve la die tue,walaupun 'kayu' sikit tapi die cam spOrting giLer]
rupe-rupeNye tempat yang same aku pergi seminar biOLogy tahun Lepas.
oLeh itu,abes semue kenangan Las year mase kat situ meLande diri..
!!!sangat Lawak!!!
tapi mase daLam kerete cikgu aku dapat feeLing that aku takkan jumpe ngan 'die' kaLi nie..
sampai je kat sane,kitorang jumpe ngan dak-dak smk confucian
hmmm,cOcky!!!
masuk je auditorium tue terus rase cam nak beku..
"kOmpem aku bawak bLazer esOk"pad berkate-kate
dari pkuL 8 sampai 10 kitOrang jawab sOaLan pass year
rupe-rupe nye banyak gak aku tau pasaL fizik nie,cume malas je masaLah aku
hehehehe
yang miracLe nye,aku tak ngantuk pun!!
pErgh!!aku berjaye shadiq!!!yAyy!!!
10 am kitOrang break sekejap untuk minum pagi
makan mihun ngan kueh taLam
mase nak carik seat,tetibe je syaf and harris dOk kat satu meje nie,
sO,aku and pad nak jOin La cOz malas nak crik seat jaOh-jaOh
baru nak tarik kerusi je,aku nampak die!!!!
TIDAKKK!!!
terus tak jadik dOk situ dan aku heret pad ke tempat lain..
pad dengan bLurr Nye ekOt je..
mase tue dalam pikiran aku macam-macam 'mOvie' tengah shOwing
fLashback Last year nye incident,kOcy and semue nye lahh..
tapi
raseNye bukan die La cOz dulu die seOrang whit-ers tapi sekarang kenape da jadik bLu-ers??
hmmmm
biLe nak start belajar baLik je terus aku jadik cam ntah ape2
semueNye kerane die..
takpelah,i decided tO just keep away frOm him
aku ke sini sebab betuL-betuL nak beLajar,bukan cam last year..
12 pm kitOrang break lagi for lunch..
[dis part sangat best + sedih sikit,so try to nOt to cry]
after amek makanan aku nak amek sudu n garpu,eish payah puLak nak Lerai mende nie
tetibe ade satu tangan meLintas depan aku
baru nak sOund die da kate "sOrry-sOrry"
nasib baik
..........then.......
biLe pandang muke Orang tue "ehhh,Liyana!!!"
aku pun "ehhhh!!!" [waLaupun mase tue tengah brain stOrm cz nak engat baLik sape orang tue]
finaLLy,barulah aku engat..
nur asilah bt azizi
my chiLdhoOd fren
kawan dari histOry yang aku cube nak Lupekan
setelah bikin a bit of cOmmOtion kat depan tue kami pun duduk..
shOcked giler tengOk die kat sini
memang tak expect langsung nak jumpe kawan-kawan 'itu' kat sane
perasaan aku :: gembire + takut + terkejut
Lepas tue aku jOin asiLah pegi semayang zOhor..
di situ Lah muLenye aku nye sesi flashback ngan die
rupe-rupenye die pun Lebih kurang kes seperti aku...
++running away++
macam-macam kitOrang sembang
aku gitau pasaL dunie yang aku hidup sekarang sangat berbeze dari dunie kami duLu
die kate "kaLau boLeh,aku pun nak macam kau nk muLe hidup baru tapi tak tau biLe"
hmmmm
serOnOk memang serOnok tapi kekadang akan rase alone
aLone sebab 'kite tak leh syer histOry kite dengan dunie sekarang'
tapi aku pilih untuk tidak libatkan histOry aku dengan Life aku sekarang..
dun wOrry siLah,One day kau akan dapat keLuar jugak
insya-aLLah
macam-macam cerite aku tau
shafiqah,fuad,wan ahmad aiman,faizaL,amaLina,aisya,addiLLah,asilah asmadi
tetibe rindu sangat kat mereke
teringat segaLe insiden yang pernah berLaku
sebenarnye,kaLau tengOk dari perspektif yang pOsitif...
banyak yang kami beLajar dari kehidupan begitu..
tapi kaLau aku tak keluar dari situ mungkin pelajaran aku Ok tapi hidup sOsiaL aku mungkin tak akan seLamat
muLe-muLe aku takut tak dapat stand sendiri tapi finaLLy i made my way
aLhamduLiLah
a very memOrabLe chiLdhOod
walau macam mane aku cube Lupekan,deep dOwn aku hargai mereke sangat-sangat
pada aku histOry aku yang ini sangat sacred
asiLah,it is a deLight tO see yOu again..
tanx fOr the bOok,tak sangke anda masih simpan
and tak sangke anda stiLL tau pe yang aku suke

No comments: