August 4, 2008

kenduri

aku mase kenduri dOa seLamat kat umah baru-baru nie
pakai baju kurung y'aLL!!

aku,dOngEt and adeq aku
taken by hanis on a very hOt saturday evening
mase nie tengah bz-bz fOr persiapan kenduri
********************************
weekend kaLi nie bEst La jugak despite that we have skewL that mOrning..
bOo-hOo!!
rase sangat maLas nak pergi sekuLah tapi ku gagahkan jua diriku untuk pergi
sebab hari tue cikgu janji nak sambung tOpik Linear prOgramming [addmath]
aku suke giLer tOpik tue,same cam aku suke tOpik cOordinate geOmetry
nerd La kau nie LyNn!!!
mOving On...
mak and ayah aku anta aku pergi skewL and kak nOr and abg isyam tagged aLong cz they need tO gO to the market and buy things fOr the kenduru Later that nite..
[nOte :: kak nOr and abg isyam iz my cOusins frOm singapOre yang turun kL juz tO cOok fOr Our kenduri,kak nOr iz a great cOok!!]
mase sampai sekOLah,the weather is nOt very inviting,suram je..
takpe2
tO my surprise,my kLazmate ramai yang datang..
hahahaha
semangat nak beLajar kamu semue!!!
maLangnye hari tue cikgu addmath tak datang..
tidakkkk!!!
die hanye meninggaLkan hOmewOrk pade nizam..
takpeLah,mungkin cikgu tak sehat..
hari nie segaLe2nye suram and tak aktif..
tapi there was an 'excitment' tOwards the end of the schooL sessiOn
mase chEmy,pn.rOzita [Our cLass teacher] disscussed of our prObLems..
mase nie aku bengang giLer ngan due Orang...
memang siOt due mangkuk tue!!!!
bOdOh giLer...
sendirik yang tak tau nak mix ngan Orang Lain pastu saLahkan Orang Lain kate disisihkan..
cam ceLake jerk!!!
mase awaL2 bincang tak nak puLak bantah Or bersuare,biLe everything da siap,mase tue gak nak bOikOt r pe mende r...
haish,payah betuL Orang camnie!!!
pastu ramai yang cakap je Lebih...
tak tau pe-pe pastu nak cakap banyak puLak..
aku nak pesan r kat Orang-orang yang ade sifat camni ::
"weyh,tak tau pe2 jangan r cakap banyak,u make urseLf LoOk stupid!!!dah r memang tak bape bijak,biLe wat camtu lagi r terserlah kebOdOhan kOrang tue"
pastu i embarassed myseLf mase tue...
adOiyhhhhh!!!!
tak bOLeh cOntrOL La,a Lot gOing On in my head!!!
pn.rOzita,thank yOu sO much...
biLe baLik,abg isyam fetch me bringing aLong adeq [as a guide] and dOnget [ngade2 nak ekOt]
hahahahaha
biLe daLam kerete baruLah aku dapat cOoL dOwn sikit...
aLhamduLiLah...
sampai je rumah,kepuLangan ku disambut oLeh bau asam pedas yang on the way nak masak,
wAhhh,sedapNye!!!!
sepantas kiLat aku pergi mandi and tukar baju..
mEnu fOr kenduri maLam tue were ::
+ asam pedas ikan jenahak [faveret akuh!!!sedap makan ngan rOti n nasik]
+ asam pedas ikan tenggiri
+ sambaL gOrang [cOnsists of kacang panjang,tauhu,tempe,and udang]
+ ayam masak merah
+ masak Lemak kuning
+ kek marbLe kaLer-kaLer [meriah giLer kaLer die!!]
+ variOus type of kuih bOught by pak busu
the kenduri was heLd after the isya' prayer
ramai jugak jiran-jiran yang datang..
sOme famiLiar face and sOme unfamiLiar face..
the kenduri ends arOund 11pm
aku makan sangat banyak On that day..
pErgh!!!
cOmfOrt fOod wa cakap Lu!!!
therefOre,aku tidO dengan nyenyak nye pade maLam itu...
hahahahaha

No comments: