October 24, 2008

berat hati

hari nie hari ponteng sekolah sedunia.well,hari nie rasenye majority of my classmates yang girls tak datang sekolah.kitorang takde lah plan ramai-ramai sebenarnya,mule-mule Nada yang kate die tak nak datang sekolah,pastu Padmini pulak kate die malas,so bile Padmini and Nada tak nak pergi,secara tidak langsung aku and eika pun malas la nak pergi.tetibe later kitorang dapat tahu yang twinz,athirah,rachel and mahmudah pun plan tak pergi sekolah,jadik,beramai-ramai lah kami tak pergi sekolah!!!kirenye hari nie ramai boys je lah kat kelas tuh.peh,mesti dorang berparti sakan.ape lah jadik kat kelas kesayangan aku tuh.harap-harap tak runtuh or terbakar or banjir or 'berdebu' la.cakap pasal debu,budak-budak lelaki my class ade new toy baru-baru nie.boleh lak main fire extinguisher tue.bak kate fikri,"biase lah nie tande-tande stress nak exam".nasib baik lah budak-budak nie cerdik,nasib baik dorang tak sembur kat depan kelas sendiri.dorang sembur kat depan kelas pintar [next door neighbour.alih-alih cikgu-cikgu ingat budak-budak kelas pintar yang buat,padahal this time dorang tue lah yang innocent.habis berdebu corridoor depan kelas pintar tue.cam salji pulak.nasib baik la fikri ngan syafiq tue sedar diri nak sapu balik mess yang dorang dah buat tue.takut kantoi lah tue.tapi dorang nie secare bijaknye pergi buang debu fire extinguisher ke bawah,dah la ade angin mase tue abes kene baju aku,nyesal aku lepak kat luar ngan budak-budak tue.tapi ape-ape pun,aku maafkan lah due-due 'mangkuk' tersebut sebab,sorang baru lepas eksiden [syafiq] so paham-paham je lah kut-kut ade skru mane-mane tanggal ke,sorang lagi lak haish aku tak tau lah [fikri] maybe stress kot tak pun kene SRCH [sindrom rindu cinta hati].lagipun,dak fikri nie sekarang dah jarang datang sekolah,sometimes bile die tak datang tue rase something missing kat kelas,bile die ade rase nak cepuk-cepuk pulak.camtu lah jugak Padmini rase.Padmini pernah kate,"rindu pulak aku nak kene usik ngan fikri." well,itulah yang aku rase bile one of my classmates tak datang.mungkin aku tak terlalu rapat ngan everyone tapi bile takde rase kekurangan dalam hidup.hee.bile dah camni,makin berat hati pulak nak habis sekolah.yelah,kalau sekarang boleh jumpe hari-hari,nanti dah habis sekolah bukan boleh jumpe hari-hari cam sekarang.wahh,sedih banget aku!!!takpe-takpe,kite kene sedar bahawe kite tak boleh ubah ketentuan ilahi,so life must go on!!!chaiyok-chaiyok..menu for this sunday's makan-makan session are rendang ayam,kuah kacang,nasi impit,soto,and for desert dadih coklat.i hope my frens bought along their appetite!!!

1 comment:

'Ariff Ansaruddin said...

lynn, sori aku xdpt dtg coz aku sangkut kt kajang, sesat tau...
utk keterangan lebih lanjut, lawati www.kautanyacikgu_hanim@pastikecoh.com/akuxtauapa2