October 31, 2008

peace love hope trust believe

aku rase hari nie sangat mellow lah.tak tau lah kenape.maybe cz tidur agak lewat semalam.sejak akhir-akhir nie waktu tidur aku sangat tak menentu.susah sangat nak lelap.dah bergolek-golek 360 darjah pun tak nak lelap gak.last-last aku hanye dapat tidur beberape jam sahaje.yang part paling 'seronok' adalah mate aku dah bengkak.as hym said,"mate dah jadik cam panda la awk." eish-eish,nasib baik lah aku sayang die,kalau tak memang dah kene flying kick dah.adeish.segan aku dibuatnye.takpelah,mate panda pun panda lah.nak berjaye punye pasal,aku sanggup.kalau dikire,tinggal 10 hari je Sijil Pelajaran Malaysia nak datang.uish,abes semue organ dalam badan aku nie goyang.nearly losing my mind.tak tau la.
sekarang aku and budi-budi aku selalu hang out same-same,lunch sesame,kire banyak mase kitorang spend same-same la.uish,tak dapat aku bayangkan camne lah lepas abes sekolah nanti.takpe-takpe,akan ku kenang semue kenangan-kenangan manis aku ngan mereke.wahh,emosi sudah aku nie.antare kenangan yang aku akan sampai bila-bila is mase kite pergi makan tengahari kat luar.mase kite makan outdoor baru-baru nie.sangat kelakar.memang best makan bawah pokok.dengan deruan angin sepoi-sepoi bahase melayu,daun-daun kering berguguran.cam autumn lak.so cute.biasenye kitorang akan duduk kat dalam means bawah bumbung la tapi disebabkan mel-mel,kitorang pun makan outdoor la hari tu.before makanan sampai,banyak daun yang gugur,kene lah kat meje kitorang nie,roy kate,"kalau daun-daun nie kene kat makanan aku,memang aku simbah kat muke ko mel" ganas kn kawan aku?walaupun die ganas,hati die baik.bile makanan sampai,daun-daun tue gugur lagi.aku dar nervous dah,kang jadik food fight kat sini payah pulak.akhirnye daun-daun tue kene kat makanan roy dan eika sahaje.huhu.kat makanan aku ngan mel tak kene pun.mengape?haa,itu kerane kami orang-orang yang redha,hahaha.tapi seronok la hari tu.akan ku kenang.
tadi kat sekolah our mr.monitor datang sekolah,pehh,finally datang jugak dak tue.muke die dah lain.and kitorang semue cm agak rindu la ngn ke-yoyo-an die tue.tapi bile die datang cm sakit hati pun ade gak ngan die.tadi die ade cerite sikit nagn aku.hmm.cm sedih pulak aku mendengarnye.sabar-sabar.mesti ade solutionnye.

hari nie aku telah memalukan diri aku sikit.dah la depan kelas form 5.pehh,malu siot tapi apakan daya mende dah jadik,huhu.camni cerite nye,hari nie bowe sakit.die demam,panas giler.maybe stress dengan segale masalah yang die kene handle skang.then die mintak tolong aku panggil kan awek die yang ade kat makmal ngah seminar sejarah ngan kelas form yang lain.mulenye aku tak nak tolong,bukan ape,aku kalau boleh tak nak amek port pasal awek-awek guyfriends aku.lain la kalau aku sendiri nak tau.tapi,akhirnya aku tolong jugak.yela,takkan nak suruh fikri yang teman,kang merah cam tomato muke die.hmm.mase nak panggil awek die tue la aku agak termalu sikit.nielah dialog aku mase tue:

aku: cikgu,nak jumpe fatihah kejap
mr kanesan: nak buat ape?jangan kacau,saye nak bagi seminar nie.
aku: alah cikgu,nie soal hidup mati nie.
mr kanesan: macam-macam la kamu nie.haa,panggil lah.
aku: nk jumpe fatihah kejap!!!
mr kanesan : fatihah,kawan karib kamu nak jumpe
*lmbat pulak awek bowe nie kuar,nguks!!*
mr kanesan: fatihah kelas ape?
aku: aaa,jap2. [aku gelabah carik fikri cz aku tak tau awek bowe kelas ape,fikri takde pulak.ahh,bantai jelah]
aku: fatihah 5usaha.
budak-budak dalam makmal: mane ade fatihah 5usaha!!!! [ramai lak tue,segan aku]


ade satu suare yang gtau aku fatihah tue 5 amanah rupenye. and finally kuar jugak dak tue.reti pun nak kuar.sengal.wat malu aku jek.nasib baik la bukan kelas hym,kalau tak,uish tak tau la pe jadik.begitulah cerite aku malu hari nie.




for the past two days,aku balik ngan hym.well,akmi menggunakan mase-mase yang tinggal nie untuk spend together.hee.tapi hari nie aku balik ngan eika sebab hym kene pergi solat jumaat.soo sayang hym...





No comments: