November 13, 2008

in need for miracle


aku hilang selera makan keranamu,
aku tak lena tidur keranamu,
aku heart-broken kerana SPM.
aku sangat sayangkan kamu wahai SPM,tetapi kenapa kamu buat begini pada aku??
ouhh,mengapa???
adakah kerana usaha aku selama ini tidak mencukupi???


mempersembahkan post yang agak emosi dan mengganggu jiwa dan perasaan dari aku.aku sangat sedih dan penat lah.kerana apa?sudah semestinya kerana cinta hatiku,mr.SPM.kenapa lah dia buat begini kepada aku?haha.cam weird jek kalau ade orang yang bercinta ngan SPM kans?hee.sekarang nie dah hari ketiga aku exam,so far..all i can say is i am still holding on.walaupun aku sangat lah penat tapi masih boleh berjuang.yeahh,chaiyok-chaiyok!!empat subjek sudah berjaya aku tempuhi.
  • first day - bahasa melayu satu,bahasa melayu dua dan sejarah satu.for the first day,aku sangat berbangga dengan pencapaian aku.walaupun mngkin tak sehebat orang lain tapi sudah mencukupi untuk tahap aku.untuk karangan BM,aku berjaye menulis sebanyak 473 patah perkataan.berjaya!!akhirnya.ni lah first time aku buat karangan sepanjang itu.then BM 2,aku berjaya siapkan on time dan soalan novel aku boleh jawab,alhamdulilah.sejarah satu.hee.berjaya jugak cume ade soalan about Mudejar yang aku tak tau.mase exam tulah first time aku dengar mende alah Mudejar tuh.hantu betul.bile dah tak tau,ape lagi,hentam sajalah labu..nk wat camne,takkan nak tiru..
  • second day - english paper one,english paper two,dan sejarah dua.mase buat paper english one tue,aku terbuang banyak mase kat directed writing so aku hanye tinggal 50 minutes untuk siapkan continous writing yang memerlukan "about 350 words".tulis punye tulis,akhirnye aku siap jugak walaupun gelabah sikit.as the result,aku nye essay ade 503 words.wahh,semangat giler.english paper two,literature keluar poem 'if' ngan short story 'the sound machine'.novel pulak keluar about the ending of the story.soalan nie aku pernah buat kat kelas,mase kelas teacher selva.nasib baik aku buat,kalau tak sah cam ayam mase tuh,alhamdulilah.sejarah dua.haha.subjek paling mencuakkan semue dak kelas aku.padmini siap nangis before masuk wat paper nie.pergh.die punye pressure lain macam beb!!struktur cam 'ehem2' sikit,esei oklah.all thanks to mr kanesan cz soalan spot die banyak la gak yang keluar.bile abes paper sejarah tue,aku rase cam lega sangat-sangat.rase cam da lepas satu beban yang sangat besar walaupun banyak lagi paper lain yang belum lepas.maybe sebab sejarah ialah subjek paling aku suke n paling yang aku nak skor.all u need to do is read.aku rase lega sebab aku tak kecewakan diri aku untuk paper sejarah nie.aku tau aku pernah bace pasal tue tapi aku tak leh jawab,haa,tue lah yang selalu jadi tapi kali nie tak berlaku.yesss.
  • third day - mathematics one and mathematics two.aku suke subjek nie sebab cikgu die sangat best.sayang kat puan.mordiana.she will do anything to make us score the best.tapi untuk paper two,aku agak terkilan sikit.sebab aku ade tinggal satu soalan 3 markah!!!kenape???sebab aku 'tak nampak'.bukan tak nampak soalan tapi tak nampak solution untuk soalan tue.arghhhh,marah nye aku.padahal dah selalu buat dah soalan camtu.adeishh,marah nye aku lagi.takpe-takpe dah lepas dah.
after three days berjuang macam nak mati,aku sekarang dapat gap before paper seterusnya bermula.4 hari gap before 3 hari of perjuangan bermula.next tuesday start paper addmath start.wahh,satu lagi subjek favourite aku.kali nie aku kene buat betul-betul sebab sekali lagi aku tak nak buat sesuatu yang boleh mengecewakan diri aku dan ohh beloved teacher,pn Azlina.lepas tue ade paper pendidikan islam dan CHEMISTRY.hahahaha.ape yang akan berlaku????








No comments: