November 14, 2008

rimas + lemas

hujan turun dengan lebatnye menjelang petang pada hari ini.malah pada waktu sekarang ini pun,hujan masih rancak turun.aku hari ini hanya duduk di rumah sambil membuat last minute preparation for addmaths paper next tuesday.hari ini ada kawan-kawan ku yang mengambil paper tassawur.dan tak lupa kepada hym yang pun same jugak.harap-harap mereke semua dapat buat dengan baik.tidak ada kata-kata semangat lain yang boleh aku ungkapkan selain,"aku tau korang boleh buat yang terbaik" walaupun ayat tue sangatla poyo tapi percaya atau tidak,ia berkesan member boost kepada orang lain,lagi-lagi kalau orang yang mengungkapkan kata-kata itu merupakan seorang yang amat penting dalam hidup kita.i know it will work on me though orang yang betul-betul aku sayang tak pernah pun mengucapkan kata-kata iut pada aku.mungkin aku yang salah.[bagus la tue,salahkan diri sendiri.]. actually,aku takde subjek-subjek spesifik yang nak aku sampaikan untuk post hari nie cuma aku terasa nak menaip dan meng-update blog ku ini.aku masih lagi dalam mood exam tapi right now aku try nak relaxkan diri aku.

dugaan.cabaran.halangan.ujian.ini lah yang kita tempuh setiap hari dalam kehidupan kita.allah sediakan ujian untuk hambanya untuk menguji tahap keimanan dan emosi hambanya.like my siste said,allah takkan uji kita dengan ujian yang kita tak mampu hadapi.sesungguhnya allah itu maha mengetahui segala yang nyata dan juga yang tersembunyi di alam ini.jadi kita perlu lah redha dan tabah menghadapi segala yang mendatang kerana setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya.to all my friends yang menghadapi kesukaran dan masalah,tabahlah kerana semua itu ada hikmahnya.ini juga sebagai peringatan untuk diri ku juga.nur liyana,kamu mesti tabah dan sabar.kenapa lah orang sangat suka cemburu dan berhasad dengki?daripada mencuba separuh mati untuk membuat hidup orang yang dicemburui itu sengsara dan terseksa,bukankah lebih baik berusaha separuh mati untuk cuba meningkatkan status dan nilai hidup sendiri?sometimes people can be really stupid.tindakan mereka ini menyamakan diri mereka dengan binatang kerana mereka tidak menggunakan akal anugerah allah untuk kebaikan.tapi,aku rase binatang pun lebih mulia daripada golongan yang suka berhasad dengki yang tak layak dipanggil manusia ni sebab at least binatang tahu dan mengerti apa maksud keluarga.sungguh kecewa.sekarang aku sedar mengapa aku tak boleh buat karangan yang berkaiatn dengan keluarga.tapi aku tak maksudkan keluarga asas ku,aku maksudkan keluarga besar yang ade datuk,nenek dan sebagai nya.kan bagus kalau "you can quit the family like you quit you job" malangnya,there is no such thing like that.we just have to deal and bear with them as long as we live.it is sad and sick.jauhkanlah diri anda daripada perasaan hasad dengki kerana ia akan menghancurkan diri anda.ia juga akan meletakkan taraf anda lebih rendah dari binatang kerana perasaan hasad dengki akan mendorong anda melakukan perkara yang tidak dapat aku gambarkan dengan kata-kata.

aku rimas dengan orang yang tak reti bahasa nie.cam 'sudah-sudah lah tue,aku rimas la.' serious rase nak sepak terajang and flying kick jek! tak yah la nak perli-perli,aku tau la aku salah.cam bunguks giler.rase nak campak kat laut artik biar mati beku.senang,da tak kacau hidup aku dah.ingat best ke?tolonglah,sikit pun tak seronok.this is one mistake yang aku takkan ulang.oleh itu,jangan attached kalau tak suke.jangan biar perasaan sunyi kawal diri anda dan membuatkan anda melakukan perkara yang pelik-pelik.i've learn my lesson.sudah-sudah lah tue.get lost please.[bukan kamu yek.maaf.ter-emosi pulak aku.hee]







No comments: