January 23, 2009

coret2



lama nye aku tak mencoret-coret kat blog aku nie.kenapa ye?well,aku dilanda virus malas yang amat bahaya dan bisa meragut nyawa.haha.bukan setakat malas,malah virus sibuk juga rajin je menghinggap kat diri aku nie.sibuk kenapa?kerana,aku still tolong-tolong family bisnes.then sibuk mencari ipt yang ada offer course yang aku nak.agak kekecewaan melanda bila pergi pameran education kat PWTC hari tue.course yang aku cari takde kat ipta.kalau ade pun,hanya offer kat budak-budak sastera.sedihnya.padahal,aku layak je based on the subjects criteria.aduihh.pening nya kepala aku.so,options lay towards ipts.so far yang aku and my sister da search,course yang aku nak tue ade kat ucsi.nanti insya-allah akak aku akan sambung study sekali dengan aku.kat ucsi tue,aku boleh buat degree in English Language and Communication.[wahh,fancy nye name] three years.what do you think?hmm.maybe.hari nie aku lalu dekat area taman connaught tue dan kampus ucsi yang dekat situ tue tersergam indah and nampak gah sangat.adakah takdir dan rezeki aku berada di situ?aku tak tahu.

aku dah nekad tak nak masuk line science da lepas nie.bukan ape,aku tak confident nak bawak line science tue.dah la chemistry cam hantu.takboleh2.sooo,it set for me to dive down the language sea.hahaha.aku ingat lepas habis SPM,tak perlu lah nak risau-risau or berpecah kepala fikir pasal belajar,nampaknya,tahap kerisauan untuk nak fikir belajar kat mana nie lebih kurang macam risau masa SPM je.aduihhs.takpe-takpe,at least aku dah tahu nak buat course ape.one step at a time.

baru-baru nie aku telah mendapat my first ever paycheck!wahh,siap dengan nama aku sekali.bangga sekejap.tapi aku sedar,duit nie bukan senang nak dapat.susah beb.soo,kita kena gunakan duit itu dengan sebaik mungkin.tak boleh la nak boros-boros.hmm,so far aku simpan half of the paid yang aku dapat.ayah aku kate,"kena lah simpan duit,nanti kau nak belajar senang,tak payah nak buat pinjaman." soo,demi masa depan aku yang bakal menyinar dengan terang [hee,insyaallah,if god willing] aku simpan lah duit tersebut.dan aku dah beli a few stuff yang pada aku,memang keperluan.haha.more to kehendak i think.hadiah birthday,make-ups,and the best addition to my life mp3.Sony E-series kaler merah beb.audio die syok!cam kat konsert je.all thanks to my sister and fareez for all the great advices and infos.*tepuk tangan sikit!* dan of course,an allocation of money for my bestest buddies ever : eika,mel-mel and roy.i've been neglecting them for quite sometimes now.i'm soooo sorrry guys!i'll make it up to you.haha.movies?aha,kite kan kaki wayang.haha.tapi kans,bila difikirkan,not just my friends yang i've been neglecting,even my boyfriend pun samea jugak keadaannya.ahai,macam mane ini?takpe-takpe.i'll make it up to him.aha.

sekarang ini,aku melayan apa jua genre lagu.be it country,pop,punkrock,emo,rock,indie even nasyid [betul,tak tipu] semua aku layan.let just say aku ini Universal orang nya.seronok camni,tak terkongkong in one genre only.tapi,different people,different opinions.tiba-tiba sahaja teraddicted to music nie.bukanla dulu tak addicted tapi sekarang macam melampau-lampau pulak.ahahaha.

aku akan away for this Chinese New Year Holidays [haihs,malaysia nie banyak betul cuti,aku sayang malaysia sampai mati lahh!] mau pergi ke Jakarta.cuti-cuti.pergi jumpa distant family my mum side.excited nye aku.and not to mention my friend ariff is going to be in Jakarta too.hmm,adakah takdir akan menemukan kami?haha.dunno.bak kate ariff,"Lebih seronok jumpa orang yang kita kenal kat overseas." yup,aku setuju dengan ariff.dulu masa aku pergi Osaka,bukan jumpa kawan yang kenal pun,jumpa orang Malaysia jugak,dah excited macam jumpa sedara.kelakar sangat.

No comments: