February 26, 2009

kisah cinta


NOTE: POST KALI INI ADALAH DICOPY DARI BLOG SALAH SORANG BUDI KU.CREDITZ TO ENCIK GHAZMIL YANG BERJAYA MEMBUAT POST YANG SUNGGUH BEST DAN MENYENTUH PERASAAN.
kire i am inspired by post die laa.






orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa die mencintai kamu.yang dia tahu,hanya kamu satu-satunya di hati dan matanya.
my personal favourite!!!



walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih,die tak peduli. baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
[yang ini agak scary.mungkin penulis asal quote ini believes in this saying ---> 'if you love somebody you must let them go',aku akui ini agak berunsur drama/novel but its true.pernah terjadi dalam realiti.]


orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu seadanya.di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
[rasanya ini sesuai untuk semua kaum hawa.so girls,don't worry kays?if he really-really loves you,he'll accept you for whatever you are or were.just shove the insecurity as far as you could,it'll destroy you.]


orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini.dia ingin tahu kegiatan harian kamu.
[haha.honestly,kadang-kadang aku rasa perkara ini sangat la ridiculous.tapi...*sigh*]

orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selamat pagi' 'selamat tidur' 'take care' 'sweet dreams' dan lain-lain lagi,walaupun kamu tidak me-reply SMS-SMS nya itu.kiriman SMS-SMS itulah dia menyatakan cintanya.menyatakan dalam cara yang berbeza.bukan 'aku cinta pada mu' secara terus tetapi ayat keramat ini berselindung di sebalik kiriman-kiriman SMSnya itu.


orang yang mencintai kamu akan selalu mengingati setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu,mungkin kejadian yang kamu sendiri telah lupa,kerana saat itu adalah saat yang sangat berharga buatnya.dan saat itu matanya pasti bersinar kerana saat bersamamu tidak boleh berulang selalu.


orang yang mencintai kamu selalu mengingati kata-kata yang kamu ucapkan,mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya kerana dia menyematkan kata-katamu dihatinya.seberapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya pasti dia akan mengingatinya.




No comments: