August 30, 2008

merdeka-merdeka

hari nie aku bangun dari tidur dengan bunyi heLikOpter yang meLintas kat ruang udare umah aku..
dengan keadaan yang mamai,aku seLak curtain tingkap biLik aku tue....
fuyyO!!!banyak nye heLie!!!setiap heLie tue bawak bendera negeri..
tetibe cam ase PATRIOTIK puLak...
pastu teringat bendere maLaysia yang babah Letak kat depan umah,siap dengan pOLe Lagi...
ayah aku tue memang semangat patriOtik yang meLampau,makLumLe bekas askar..
i am prOud of him..reaLLy...
this sunday negara kite maLaysia akan menyambut besday nye yang ke 51..
hOoray!!!
hOpefuLLy kemerdekaan ini dapat dikekaLkan dan kedauLatan meLayu terus dipeLihare..
insya-aLLah ahad nie me n my famiLy nak pegi dataran fOr the merdeka parade [meL2,betuL La pe aku cakap!!]
aseNye dis is the first ever medeka parade yang aku prgi kut..
dah 51 tahun merdeka pun nie baru first tyme aku nak pErgi,eish2...
+++++++++++++++++++++
hari jumaat kat sekOLah aku ade 'Larian Merdeka' sempene kemerdekaan ke-51 nie..
Larian merdeka nie actuaLLy a nOrmaL crOss-cOuntry yang tiap-tiap tahun my skewL heLd and the rOute setiap tahun mesti same je..
6 km dari sekoLah,LaLu perumahan pOLis and masuk kem askar pastu baLik ke sekOLah..
jauh siOt!!!
and dengan bangge and tanpe rase segan,aku nak gtau yang aku tak pegi skewL pun ari tue!!!
and aku tau ramai kLazmates aku pun tak pergi..
meL2 and rOy definiteLy tak pergi,tengOk muk pun tau..
[muke maLas nak Lari,kaLu Lari pun mesti ngeLat,hehe]
tapi eika and pad pergi kOt..mereke tak peLah,due Long distance runner..duLu aku engat,eika saLu pergi Larian kat Luar tapi skang cm da kurang sket,tak tau La nape,maLas kut..
aku tak pergi cz ase cm penat giLer Lagipun kaLu aku pergi pun wat saket kaki je..hahaha
aseNye dis week penat sangat-sangat,tak cukup tidur,tak sehat..
semue Lengkap...
aLL because of studying...
hAa,i am teLLing the truth nie!!!
reaLLy try my best fOr triaL kaLi nie...
++++++++++++++++++
ari khamis ari tue baLik Lambat cz stay kat skewL..
ase cam sangat maLas nak baLik,dah La nak jaLan jauh,penat Lak tue,sO Lepak skewL jap...
befOre that mase kat physics bO ajak study kat Library n kenaL-kenaL ngan awek die..
hmmmm???
agak berpikir La aku mase tue...
pikir hOw actiOn aku tue bLeh hurt nadiah..
tapi takpeLah,harap nad tak tau..
sO arOund 2:30 pm aku pergiLah sane...
aLL i can say is AWKWARD!!!
umpame cam the girL and the friend reaLLy make me uncOmfOrtabLe!!!
tak suke La camnie!!!
maybe die pikir pLek2 kut...
sO,aku pun gerak La...maLas dah nak hang arOund..
jumpe khaLilah [ex-juniOr tawakaL,awek adek adiLah]
macam cerite and fLashbacks..semue tue kenangan terindah..
dah sembang-sembang sO i decided tO mesej kecik and ain [fOrmer cOmrades and bestfren and skang dOrang tengah perang!!!]
tanye kecik and ain hOw they are dOing..
  • kecik dah break dengan epuL [sebab kiss???whatever..]
  • ain stiLL a pLayer
  • ain kate kecik dah gedik giLer..
  • kecik kate ain bajet hOt,suke jage tepi kaen Orang
  • bOth kate "takkan berbaek dah" [adeish,susah La dOrang nie,pening paLe aku,tapi cm aku dapat rasekan yang bOth pun stiLL care abOut each other,kaLu tak wat pe ain nk sebOk2 haL kecik and wat pe kecik nak sebOk haL ain,kan2??hOpefuLLy bOth dapat berbaek baLik,eventuaLLy..]

+++++++++++++++++

minggu nie cam tak banyak cerite bOut my kLazmates sebab aku penat sangat minggu sO cm tak aktif sangat..Lagipun seLase and rabu ramai takde cz ramai yang pergi drama cOmpetitiOn..termasukLah buddies aku meL2 and rOy..mase dOrang pergi tue,atikah cam Laen giLer..cam hati die di bawe ke dewan bpr tue..keLakar je..tue baru 2 hari tak jumpe,nanti Lepas abes skewL camne La yek??takpe2,i knOw meL2 and atikah mesti Okiesh nye..kaLu tak pun, meL2 + tikah FC aLways ader tO Lend a heLp,hOoray!!!biLe LyNn nak buat FC tue yek>>nanti La,very busy Lew...

semaLam [hari jumaat maLam] ade sOrang friend teLah meLuahkan perasaan die kat akuh!!!wAhh..cuak jap akuh..die shOoter KL mase sukma terengganu ari tue,shOoter msn gak..sebenarNye da tau OrangNye dah Lame,dari die sekOLah kt SSBJ Lagi tue pun sebab my sis,tapi duLu aku kan 'kecik' Lagi [dOrang kate La] sO skang la baru nak kawan..Lagipun,die kate duLu cm segan nak kawan cz aku nie anak 'en.hamdan'..dah La muke pun same...cam keLakar je..

"wan sebenarnye dah Lame ske kat angah"

dunie menembak ngan myseLf cam dah sebati waLaupun aku sendiri tak tembak..aLL because pengLibatan mak and ayah aku..and pengaruh mereke sendiri daLam fieLd tue..aku sendiri pun membesar kat shOoting range..kekadang aku sendiri susah nak terangkan kat orang camne aku bLeh invOLve ngan dunie tue..duLu mase aku fOrm 2 and fOrm 3,aku pernah nak buang 'Life' aku tue..tapi tak Leh..sekarang aku juz terime semue fLashbacks and histOry tue as a part of me..

No comments: