November 20, 2008

three is my lucky number




tiga lagi subjek sudah lepas.means tinggal lagi tiga subjek je yang perlu ku redah dan tempuh sepenuh jiwa dan raga ku.senang story,nombor tiga jadik cam my lucky number pulak.sekarang kitorang tengah gap before next week start paper biology and physics.minggu nie selame tiga hari aku berjuang bagaikan orang tak betul.sampai nak buat facial untuk diri sendiri pun tak sempat.pergh,bayangkan selame tiga hari nie muke aku tak ber-toner dan ber-moisterizer.takpe-takpe,demi SPM aku sanggup.balik-balik ayat nie.boring lak aku.hee.lepas nie aku dah takkan sebut dah ayat tue.jangan risau.haha.okays,let see what happened mase exam ari tuhs :
  • 18 november 2008 - subject favourite aku [betul-betul nie tak main-main] additional mathematics.pergh,start of week with crashing brain subject.takpe,redah jugak.malam before the paper aku tak boleh tidur.guling-guling atas katil,nasib baik tak jatuh.nervous siak wa cakap lu.walaupun aku dah agak sedia tapi still cam tak yakin.yelah,this is like the moment of truth.the moment i've been waiting my whole form five life.mane tak cuak babe.akhirnye,aku tidur gak cume tak sure pukul bape la.esoknye pergi sekolah dengan muke yang confident walau dalam hati hanya tuhan je lah yang tau.first paper one,oklah jugak.tak sesusah soalan trial hari tuh.aku sempat jawab dalam tempoh mase yang perlu.tapi ade satu soalan aku tinggal.dah la soalan 2 markah lak tue.penat aku pikir jawapan die.sebab biasenye kalau soalan 2 markah,mesti pengiraan die mudah.tapi kali nie aku tak nampak jalan nye.adeish.takpelah redha kan aje.habis paper one aku lepak ngan pad and syaf kat kantin.on our way there,harris ade gak.ntah mane sesat ntah.kitorang tengah cakap pasal soalan tadi,pastu boleh lak die kate, "takde lah susah mane soalan tadi,senang je".dah la cakap dengan penuh aura berlagak.nak je aku sepak-sepak kepale die.geram siak.exam-exam kat sekolah pun die cakap senang tapi FAIL je memanjang.tapi kan,pade pendapat aku la,walaupun die rase soalan tue senang sangat,takyah la cakap camtu.kau diam-diam sudah la.cam 'tutt' je.marah nye.ahh,lantak kau la.pastu paper 2,aku wat cam nak kejar tren je.cam bese aku wat as according to my plan and kali nie aku berjaye ikut mase gak.hooray!!tapi paper 2 cam payah sikit.mase buat tue aku berpeluh-peluh.padahal duduk agak dekat lah ngan kipas.uish,itulah penangan add-maths.haha.and finally habis jugak add-maths.wahh,rase die LEGA giler beb.rase cam batu dari dalam kepala dah dikeluarkan.mase tue baru lah aku mampu tersenyum kerana aku telah berjaya menjawab soalan addmaths spm 2008 dengan tenang dan tanpa regret.habis sudah addmaths.
  • 19 november 2008 - pendidikan islam paper 1 and 2.paper yang kebiasaan nye aku akan buat cam bangang.sebab,kononnye boleh skor walaupun tak bace buke maklumlah jawab gune care umum.tapi kalu nie aku dah bersedia.buku rujukan agame tue aku dah bace dari kulit ke kulit.bukan setakat sekali,ade la dalam 4 kali.aku dah serik wat cam dulu.lagipun,aku memang target semue teras n est A.tak kire la A1 ke A2.wahh.akhirnya,hasil bacaan aku sanagt mengagumkan.alhamdulilah boleh aku jawab.hari nie,semue kelas amek paper nie kecuali yang non-muslim la.so,aku dapat la 'jumpe' hym.tyme-tyme exam nie kitorang tak mesej pun,die juz call sehari sekali.hmm.takpe,kami sedang berjuang.mende lain kene tolak tepi.dan habis lah sudah paper agame.tanx to all ustazah and ustaz yang pernah mengajar aku.akan ku amalkan segala pengajaran kalian.jase mu dikenang.
  • 20 november 2008 - CHEMISTRY.subjek paling aku sengal sekali.tahap kesengalan aku dalam chemistry nie tak dapat dibayangkan.giler lah.walaupun aku dapat banyak spot question dari kawan-kawan aku [inilah baiknye kalau ade ramai kawan] tapi aku still tak leh gak.cannot go lah.malam tue aku engat nak study segale spot yang ade tapi tak tau kenape badan aku tak nak terime ilmu tu.aku menyampah giler nagn subjek nie bukan sebab sape-sape.aku sayang je kat cikgu nye,guru kelas aku lagi.its just me.memang diri aku.tak minat siak ngan chemistry nieh.malam tue dah pikir macam-macam dah.tak nak datang la pe mende la.tapi aku gagahkan jua diri ku.datang sekolah ngan muke confident badak padahal otak section chemistry kosong cam inti karipap dah habis.dalam fikiran aku mase tue,redah je lynn.paper one boleh tahan la lagi,objektif kan.tak tau pun pe susah,tembak saja!!!bile paper two,aku dah cam tak tentu arah.aku jawab saolan yang 1 and 2 markah je.section B aku jawab walaupun ntah ape-ape.section C aku tinggal.ahh lantak.pastu aku keluar.tak sanggup nak duduk lame-lame.aku jawab dalam mase sejam je paastu aku dah gone with the wind.mase nak balik tue,aku jalan kaki.ntah tak tau kenape aku rase mate aku panas.then tetibe cam pipi terasa bash.ohh.menangis rupanya liyana.kenape??padahal salah kamu sendiri.hmm,mungkin my inner self rase kecewa.tapi external diri aku ade la rase kecewa cume tak banyak.mungkin aku dah pasrah.then pukul 1.00 ptg dapat mesej dari akma, "kau ade masalah ke?".mesej itu dibiarkan.then pukul 1.15 ptg satu lagi mesej dari akma sampai,"when u have difficulties in ur exam n life,don't say 'oh my god,i have a big problem' instead say 'hi problem,i have a big god' all the best and good luck". thank you akma.aku hargai tapi this is my own problem yang takde sape pun boleh bantu kecuali diri aku sendiri.okays,pukul 2 paper 3 start.sebenarnye,paper 1 and 3 je lah harapan aku.alhamdulilah.soalan boleh dijawab walaupun aku hentam.yang buat report,spot yang aku dapat dari budak teknik je betul yang lain hampeh.walaupun begitu,aku tak bace pun.tapi boleh jawab sebab experiment tue aku engat jugak sebab experiment tue best.and finally pukul 3.30 ptg,selesai sudah chemistry!!!selamat tinggal chemistry,semoga aku tidak akan bertemu dengan mu lagi pada masa depan.bye-bye chemistry!!!

mase dah hantar kertas last kimia tue aku rase happy sangat-sangat sebab nie lah kali terakhir aku akan jumpe subjek nie insyaallah.sebab lepas nie aku dah tak nak amek science stream.LEGA siot.best-best.sekarang cuma tinggal lagi 3 paper je lepas tue aku merdeka!!!!ready to rumble!!!!




No comments: