January 1, 2009

pertama

coretan pertama untuk tahun 2009.mukaddimah untuk sebuah buku baru.haha.tapi kenapa aku tak rase excited pun ye?cam new year kali nie aku rase tak semangat sangat.seolah-olah pertukaran tahun ini tak memberi impak yang begitu besar dalam diri aku.mungkin sebab aku berat hati nak tinggalkan tahun 2008 yang sangat banyak kenangan manis kot.ntahla.tapi apa-apa pun,life must go on.aku tak ada daya untuk menghalang tahun 2009 daripada hadir,betul tak?dah jadi lumrah kehidupan.sama la jugak macam kita tak boleh nak stopkan bumi ini daripada berputar.tak kira la apa pun yang kita buat,bumi ini tetap akan berputar,siang tetap berubah menjadi malam dan begitu juga sebaliknya.itulah kuasa tuhan.jadi,the moral of the story is,apa-apa pun yang berlaku kita kenalah terima dengan redha dan tabah menghadapinya.cakap pasal 'redha' nie buat aku teringat kepada seorang sahabat aku yang sedang mengalami dugaan dalam kehidupan.aduhh.aku simpati.tapi aku tak dapat nak bantu apa-apa selain memberi dia kat-kat semangat untuk stay positive always.kita masih muda,masih banyak yang kita akan hadapi.so sekarang kita enjoy dulu.kepada si dia,"bunga bukan sekuntum,peluang untuk kau masih ada." hadapi dengan senyuman.


kita dapat belajar daripada
kehidupan orang lain.
itulah,advantage ade ramai kawan.

No comments: