March 23, 2009

kronologi doomsday

setelah agak lama mendistantkan diri daripada dunia blogging nie,kini aku kembali.
with new hopes and new dream. [note the singular!!!hanya satu saja yang ku kejar kini]
before putting the past in 'Recycle Bin',aku nak share dengan korang semua sedikit sebanyak [before and after the day itself] tentang 'doomsday' 12 march 2009.the date officially became my most unlucky day!

9 march 2009
the media officially revealed the real date for the result SPM 2008 to come out.
media as in.the newspaper,radio and such.
aku?
bahang kecuakan dan kenervousan sudah melanda.tidur malam terganggu dengan mimpi-mimpi nger dan indah.
mimpi hanyalah mainan tidur.
mengalami moodswings.

10 march 2009
everything yang aku buat jadi serba tak kena.
baru ingat nak solat penuh-penuh. [kuangkuangkuang..]
topik sembang dengan kawan-kawan lebih tertumpu tentang result SPM.
planning dengan Eika nak gerak sama-sama on the 12th.
tidur denagn mimpi indah. [ulangan:mimpi hanya mainan tidur]

11 march 2009
behavior jadi makin pelik.
blurr case sepanjang hari.
banyak termenung.
malam tak boleh tidur...
sessi call budi dan close friends,namely:
-eika [we talk untill 3a.m,panas telinge mak.]
-baqir [janji dimeterai]
-shadiq [kata-kata semangat diber dan diperoleh]
-ghazmil [mintak number phone En.Baqir]
-rasyiqah [cita-cita masing-masing diluahkan]
-syafiq [rahsia terbongkar]

12 march 2009
bangun awal giler!! [semayang subuh,solat hajat]
termenung lagi....
wait for eika.
gerak ke sekolah with along.
langkah masuk ke pintu pagar sekolah dengan harapan yang sangat tinggi.
berkumpul dengan x-klazmates yang lain.
dupp dupp dupp....
result masih belum dikeluarkan.
jumpe puan Azlina before ambil result...
bertukar-tukar hugs and kisses.
around 10.40am result bertukar tangan dengan Pn.Rozita
gelak tawa,tangisan kedengaran di dewan Bistari SMKBTS.
aku?
slip result SPM diusha.....
mata bergenang dan akhirnya titisan airmata jatuh berguguran membasahi lantai dewan.
aku terduduk,bagai terkena satu tamparan yang sangat hebat.
junior-junior,Avinash dan Bella datang comfortkan aku.
berite disampaikan kepada wan,along dan mamababah.
mama sounds disappointed.me too.
kawan-kawan lain,dengan perasaan mereka.masih awal untuk berkongsi.
eika dan padmini,sama seperti aku.we support each other and Nada finally join us..
kami sama....
plan untuk bercanda rie selepas itu musnah begitu sekali...
aku dan eika terus pulang mencari ketenangan.
hang out with orang yang paling stabil ketika itu,my sister...
lunch at Delifrance...in need of comfort food...
fasa terima dan redha masih belum dilepasi......

13,14,15 March 2009
aku menyepi diri dari semua orang.
handphone dioff.
mengelak...
berkurung dalam bilik,staring to the ceilling.
hampa,kecewa,marah,tak bermaya.itulah yang aku rasa.
seolah-olah,jiwe dan minda aku kosong.
hampir marah dengan NYA.
diri ini tak nak terima spiritual support.
0n the 15th,akhirnya...i seek help from my mum...
walaupun ketika itu,hati ku menolak semua itu tapu aku paksa diri aku untuk menerima semuanya.
ketenangan masih belum sepenuhnya dijumpai.

16,17,18,19 March 2009
bertolak ke Singapore...
mencari ketenangan disana..
membawa diri [hahaha]
spend time with most beloved cousin,Fazul.
he help me to overcome everything.
this time die tak asek busy dengan girlfriends die. [thank god]
shopping spree......
currently in love with nailcare/nailart now.sally hansen's is love.
kini aku semakin stabil.
on the 19th,pulang ke KL.
handphone diOn...
forgiveness was seeked from dearest.he understands...

20 march 2009
emosi makin stabil.
yayy!!!!
i'm alright!!!!!

~END~
note: dengan penuh rasa malu,result aku adalah : 4A,5B,1E
:'(




No comments: