January 2, 2009

music


coretan hari ini bermula dengan ucapan terima kasih yang tak terhingga kepada seorang rakan aku yang sangat baikk.terima kasih kerana menolong aku hunt fer songs.tengkiu-tengkiu.fareez,you are the best ahh.huhu.
music save my soul.tengah browse-browse kat alam maya ini,i came across a graphic yang ade that saying.i meant, 'music save my soul'.memang betul kah kata-kata itu?kerana itukah muzik wujud di muka bumi ini?hmm.satu persoalan yang tak dapat aku cari jawapannya.apa pendapat anda semua?maybe music exists to save our soul from corodes atau mungkin muzik dapat membantu kita untuk feel more 'alive'.adding colours to our daily lives.

music also can be very helpful in psychological therapy.betul taktipu.my mum one of the millions people who use it.music such yang soothing.the ones which can bring peace and serenity to patient's mind and soul [perhaps,likewise,when peace is brought to our mind,it will also bring peace to our mind.according to a pyschologist in The Oprah Winfrey Show which i just watched last night.heh.]

cam boleh hilang stress la music therapy nie.in our previous trip to Bali,my mum bought a few Cd's which happens to be some kind of music therapy.unfortunately,aku tak jumpa kat mana Cd-Cd tersebut ber-semorok [semorok=sembunyi + sorok,credits to beloved kak Ana Nabilla].tapi yang pasti muzik-muzik tersebut is like'the sound of the sea','forest','waves','sunset dance' and such la.so.hargai lah muzik yang wujud di sekeliling kita.walaupun muzik katak bernyanyi,yang memang nyata sangat annoying dan menyakitkan telinga.di kala langit menjadi gelap dan bulan sangat indah mengambang,nyanyian katak kedengaran di luar rumah aku.maybe because of the fish pond.hmm?ada kaitan ke kehadiran katak kat rumah aku dengan fish pond yang ade?entahlah.ternyata ilmu biologi semakin tipis di otak aku nie.tapi malangnya,blog aku sendiri sunyi daripada muzik-muzik indah.kenapa?haish,aku masih belum temui lagu yang betul-betul sesuai untuk didengar sambil membaca coretan dan karutan ku ini.


menjadi seorang observant
more concern towards my circle
one step at a time

No comments: