January 5, 2009

pertama

5th january 2009,tarikh 'bersejarah' bagi kanak-kanak yang berumur 7 tahun kerana mereka telah melangkah masuk ke alam persekolahan.tahniah.and for those who start their high school today,aha the rollercoaster ride has just begun.beware y'all.*evil laughs [ala-ala Drakken from Kim Possible]*
setinggi-tinggi tahniah aku ucapkan kepade my oh-so-beloved-cousin-sister yang start form one hari ini kat SMK TTDI.dearest kak ngah,how was your first day?not so bad i hope.haha.
sejak tarikh keramat 27 November 2008,hari ini merupakan the first ever time untuk tahun ini [pehh,drana sak aku nie,2209 bru 5 hari saje] aku bangun awal.sangat terharu beb!well,kena bangun awal pun sebab terpaksa.adik aku [muhamad hazman bin hamdan] nak pergi sekolah.disebabkan mak dan ayah aku is not in the picture,kakak aku kena lah hantar si budak kecik tue ke sekolah.around 6:00 am i woke up and bergolek-golek atas katil sebelum ada perasaan nak meninggalkan katil tercinta.
fenomena biase kat area sekolah tue memang mencabar kesabaran pagi.note: kat area tu memang tiap-tiap pagi traffic jam sebab kat situ ada apartments,sekolah rendah,sekolah menengah,sekolah rendah agama and a mosque.memang conjested abes lah.yang lebih menyumbang kepada kesesakan tue iz sifat tak sabar,kelam kabut and takde toleransi di kalangan pemandu.maklum la,pagi-pagi.semua nak cepat,semua nak rush so begitu lah jadiknya.pernah sekali tue,trapped in that traffic jam for about 30minutes.wahh,memang panas hati je.kekadang jalan kaki lagi cepat sampai daripada naik kereta.pagi tadi adik aku pergi sekolah rendah agama dulu,so mase sampai tue ramai lah ibubapa yang ada untuk menghantar anak mereka ke sekolah.pelajar-pelajar darjah satu kelihatan sangat kecil,tak terlampau kalau aku kate dorang nie 'tak cukup makan ke?'.haha.pada ketika itu,tak kira pelajar darjah 1 ke darjah 2 ke darjah 3 ke,mesti jalan pimpin tangan dengan ibubapa masing-masing.sangat lah innocent wajah masing-masing ketika itu.aku terfikir sejenak,"sekarang masih berpimpin tangan dengan ibubapa,tapi 10 tahun lagi,segala-galanya mungkin berubah dan mungkin juga tidak berubah,god knows what will they become in the future."
pada sebelah tengahari,misi menghantar En.Hazman ke sekolah rendah.tahun ini,dia bergelar seorang pengawas.hmm,being the person i am,reaksi dalam fikiran ku berbunyi begini,"pengawas?aduhh,kakak anti-pengawas tetiba adik jadik pengawas." tapi being a 'good' sister [still in process] i am proud and very much support my brother's duties.aha.while my sister settling si budak kecik nye hal,aku melepakkan diri di dalam kereta kerana aku tak berapa sihat.note::i hate stomachache!!! then notice lower form students of smk bts baru nak masuk ke gate sekolah.i think the ones i saw form 1.hati ku berkata-kata,"alahai,baiknya masing-masing.uniform ikut rules,segala-galanya ikut rules lah senang cite.i give them 6 months from now and all of that will change.tak pun,transformation period yang lama sikit take about 1 year." haha.ternyata aku sangat la keji.well,i am indeed a pessimist person.very much indeed.can't blame me for thinking in that particular direction.tapi aku takde lah samakan semua or assuming all will end up the way i said,tapi aku bercakap berdasarkan circle of friends,attitude,appearance and the way they talk.oleh itu,different people,different outcome.kebetulan atau takdir menemukan aku dengan Nadiah [5pintar 2008].dia bercerita sedikit sebanyak tentang sekolah.sad news,16 teachers da transfer and Pn.Selva no longer with BTS.good news:Pn.rohana no longer the high and mighty Pengetua.hahaha.sekian karutan berakhir di sini dahulu.


aku rasa aku belum
bersedia nak tinggalkan
alam persekolahan.
have fun at school everybody.

No comments: