February 27, 2010

sayang? atau sayang?

“sayang, sayang sayang sayang takk? Sayang sayang sayang.”

Banyak kan perkataan sayang itu di ulang-ulang dalam satu ayat? If you ask me, it’s kinda annoying. Okay, apart from that. I am writing this upon the courtesy of Anonymous, very good friend of mine as I mentioned in my past post.

Apekah yang tersirat di sebalik perkataan ‘sayang’ itu? Adakah ia sekadar perkataan semata-mata yang boleh diucap oleh sesiapa pun? Atau, ia adalah lebih dari itu? I’m sure this must came across your mind before. Satu lagi persoalan yang melibatkan ‘sayang’ ini, apekah sebenar nya konsep sayang itu? Wujudkah konsep sayang yang definite or sayang yang variety?

Mungkin kata-kata aku sekarang tak dapat diterima dek akal kalian. Tapi, what am i trying to say here is, wujudkah di dunia yang kita hidup sekarang ini sayang yang definite dan sayang yang variety? Apa itu sayang yang definite? Apakah pula sayang yang variety?

Maksud aku terhadap frasa ‘sayang yang variety’ adalah, perasaan sayang yang mempunyai level yang membezakannya. Contoh, aku sayang Eika, Zabri, Ghazmil, Jesmyn, Zaza, Sasha, dan Zazaa (sayang mereka sebagai sahabat), aku juga sayang Mama, Babah, Along dan Adik (sayang mereka sebagai keluarga). tapi dua-dua pun sayang. Cuma, mestilah berbeza tahap dan level perasaan sayang tu terhadap dua kategori ini. Tapi lain pula si Anonymous kata, dia kata, sayang is sayang (sayang yang definite). Macam, makan nasi, makan ayam, makan donut, tapi semua pun makan. Makan tetap makan. Boleh terima takk apa yang Anonymous kata ni? Sebab, pada aku, memang lah makan is makan tapi bila kita makan, sama tak rasa kenyang makan nasi dengan rasa kenyang bila kita makan donut? Berbeza kan? Tapi sebab aku sayang Anonymous, aku terima apa yang Anonymous kata. (terima tak semesti nya sokong.) And because i believe that everyone have the right to say what they’re thinking.

Moving on ...

erkk? my brain is currently slumped! wait wait, please don't crash baby! i need you now! my Lord! uhh! lemme take a deeeeeeeep breath ..... i give up! better luck next time!


~toodles~



No comments: